Chcete být fit a in? Začněte běhat!

 

Pravidelná pohybová aktivita přináší mnohé výhody. Zlepšuje pohybové dovednosti a zvyšuje fyzickou zdatnost, snižuje krevní tlak, hladinu cholesterolu a tuků v krvi, u diabetiků pomáhá snižovat hodnoty krevního cukru. Je také nejlepším a nejlevnějším antidepresivem a lékem na úzkost.

Pohybu byste se měli věnovat alespoň 4x týdně po dobu 30 minut. Nejjednodušší je jít si prostě zaběhat! Posílíte si svaly, o kterých jste ani nevěděli, že je máte. Běhat se dá úplně všude, nikoho k tomu nepotřebujete a je úplně jedno, jak rychle poběžíte. Nehledě na to, že běhání je dnes považováno za jeden z nejvíce sexy sportů 😊.

Během ku zdraví!

Díky běhání si zlepšíte svou celkovou fyzickou i psychickou kondici, posílíte srdce a imunitu, zhubnete, budete lépe zvládat stresové situace, lépe spát a celkově se budete cítit skvěle, protože budete vědět, že pro sebe něco děláte. Pokud se rozhodněte opravdu začít, jděte na to pomalu. Ze začátku střídejte běh s rychlou chůzí. Nezapomínejte pravidelně a zhluboka dýchat a doplňovat tekutiny. Uvidíte, jak se postupně začnete zlepšovat.

Co k tomu budete potřebovat?

Dá se říci, že v podstatě nic. Respektive záleží, jak často se této aktivitě budete chtít věnovat. Pokud vás začne opravdu bavit i naplňovat a vyrazíte do terénu několikrát týdně, je dobré si v první řadě pořídit kvalitní obuv. Na trhu naleznete nepřebernou nabídku. Je důležité volit dle toho, po jakém povrchu se chystáte běhat. Zda v přírodě nebo po silnici. Běžecké boty by měly být o půl čísla větší, než boty, které nosíte normálně. Noha se v nich rychleji pohybuje a potřebuje proto dostatek prostoru. Samozřejmě si můžete koupit i speciální běžecké legíny, triko nebo tílko, na podzim a zimu vše můžete mít v zimní teplejší variantě a k tomu nepromokavou bundu, abyste mohli vyrazit za každého počasí. Tohle, ale určitě není nezbytné, záleží jen na vás, stejně tak dobře a pohodlně se můžete cítit v tom, co máte doma po ruce a nemusí vás to stát nic.

Pokud máte chytrý telefon, tak v dnešní době určitě naleznete i mnoho běžeckých aplikací, které jsou ke stažení zdarma. Změří vám uběhnutou vzdálenost, rychlost, tempo, počet spálených kalorií a nabídnout jistě i hodně dalších zajímavých funkcí. Dokonce v některých můžete sdílet své výkony přímo na sociální sítě a zdravě se tak s přáteli podporovat a hecovat.

Sice platí „během ku zdraví“, ale i tady se nevyhnete občasným drobným zraněním. Stačí špatně šlápnou… Snažte se tedy i při běhání být opatrní. Pokud se přece jen nějakému tomu drobnému zranění nevyhnete, ideální pomocí je například světelná terapie, která je neinvazivní, urychluje hojení, zmírňuje zánět a slouží i jako prevence. Mimo jiné ji využívají i vrcholoví sportovci.

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *