Dopřejte si kvalitní spánek

 

Chcete se ráno probudit odpočatí a plni energie? Existuje pár tipů, které když budete dodržovat, nebudete muset sáhnout po prášcích na spaní a pozitivně to ovlivní vaše celkové zdraví. Kvalitní spánek totiž nesmíme podceňovat.

Abychom se opravdu kvalitně vyspali, je zapotřebí zbavit se špatných návyků a zaměřit se na spánkovou hygienu. Pravidelný a relativně dlouhý spánek je pro zdraví a krásu nutnost.

Určitě začněte tím, že 4 až 6 hodin před uléháním do postele nebudete pít nápoje s kofeinem nebo alkohol (samozřejmě pokud si dopřejete jeden „schlaftrunk“, ničemu tím neuškodíte😊). Stejně tak je i důležité, jaké bude vaše poslední jídlo, vyhýbejte se zejména těžkým a smaženým pokrmům a těžko stravitelným potravinám.

S blížícím se večerem se vyhýbejte stresu a případným hádkám (zaručeně vám zatíží mysl, nepodceňujte sílu psychiky) a naopak si vybírejte relaxační činnosti. Pro někoho to může být teplá koupel, pro jiného četba knížky s šálkem bylinkového čaje, například heřmánek, třezalka nebo meduňka mají pozitivní účinky.

V ložnici udržujte teplotu nejlépe kolem 18 stupňů, vyvětrejte a pokud je venku období smogu, popřemýšlejte o kvalitní čističce vzduchu.

Odstraňte všechny přístroje, které vydávají i jen to sebemenší světlo. Zatažené závěsy by měly být v každé ložnici samozřejmostí. A určitě si k hlavě nepokládejte mobilní telefon, nejen že budete mít stále tendenci se dívat na různé aplikace, ale především záření, které smartphony vysílají, je opravdu nebezpečné.

A nakonec, zkuste si jít lehnout 8-9 hodin před vstáváním, takový spánek vás zaručeně zregeneruje a přidá vám na kráse!

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *