Jaké potraviny a nápoje omezit?

 

Existují potraviny, které když vyřadíte ze svého jídelníčku a ideální příležitostí může být tzv. jarní detox, tak svému tělu ulevíte a nastartujete si tím imunitu do dalších měsíců.

1. Bílé pečivo

Produkty z bílé mouky obsahují extrémní množství cukru a glukózy. Zkuste je nahradit pečivem z celozrnné mouky, na trhu je jich k výběru velké množství nebo se můžete pustit do domácího pečení, u kterého budete mít absolutní kontrolu nad množstvím mouky a cukru, které použijete. Kromě radosti z vlastního výrobku si pak i spíš rozmyslíte, že pečivo nedojíte a vyhodíte. Aby tak rychle neokoralo, poslouží k tomu skvěle systém pro delší uchování potravin VacSy.

2. Margarín

Jedná se o nejpoužívanější náhražku másla. Debaty o tom, o kolik je lepší margarín oproti máslu a jiným živočišným tukům se vedou cyklicky a dlouhodobě. Nesporným faktem ale je, že margarín obsahuje tzv. hydrogenované tuky a tyto trans tuky způsobují často srdeční a cévní onemocnění. Kromě toho je kvůli nim pokožka citlivější na UV záření a v důsledku toho rychleji stárne.

3. Uzeniny

Pravidelnou konzumací šunky, salámů a uzenin do sebe budete přijímat v nezdravé míře dusičnany a dusitany. Dusičnany se poměrně rychle vylučují močí a jejich potenciální nebezpečnost spočívá v přeměně na dusitany. Ty jsou schopné v krvi poškozovat hemoglobin v červených krvinkách.

4. Káva

Většina z nás si neumí den představit bez kávy, kterou pijeme nejen kvůli její chuti, ale především jejím účinkům. Již mnoho výzkumů ukázalo, že dva šálky denně kvalitní kávy, našemu zdraví neškodí, ale v rámci jarního detoxu zkuste přísun kofeinu vynechat.

5. Instantní potraviny

Tento typ „rychlo“ potravin představují přesně ten typ moderních výdobytků, které nám sice ušetří čas při vaření, ale pokud se podívat na jejich složení, z reálných ingrediencí obsahují minimum. Mají vysokou hladinu sodíku, který extrémně zvedá hladinu krevního cukru. Dodají vám tak pocit, že jste nasyceni, ale nebude se jednat o hodnotnou energii.

6. Alkohol

Podobně jako s kávou byste v rámci detoxu měli zkusit vynechat alkohol. Ať už se jedná o sklenku vína nebo piva, zvýší vám opět hladinu cukru a právě od této látky byste se měli vyčistit. Kromě toho alkohol dehydratuje tělo a naše pleť na pevnosti a pružnosti.

7. Snacky bez cukru

Když chcete mlsat, snažíte si vybírat tyčinky výhradně v light verzi a bez cukru, bohužel ale umělá sladidla, která obsahují,  zabraňují normální funkci jater, což se pak odráží na vašich problémových zónách. Pokud si nejste schopni odepřít tyčinky k svačině, dbejte na to, aby byly buď úplně bez cukru a sladidel nebo aby byly slazeny přírodními alternativami cukru.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *