Jaké potraviny vám zvednou náladu?

 

To jaké potraviny jíme velmi výrazně ovlivňuje naši náladu a celkovou energii. Vybírejte jídla, po kterých se cítíte lépe a dokonce vám i pomohou bojovat s každodenním stresem!

Nejlépe se stresem umí zatočit vitaminy skupiny B nebo B-komplex, aminokyseliny, omega 3 nenasycené mastné kyseliny a hořčík. A možná se budete divit, že i často zavrhovaná čokoláda (musí se ale jednat o kvalitní, s minimálním obsahem 70% kakaa) vám opravdu může pomoc zahnat stres! Je to právě díky hořčíku, který mírní bolest hlavy, nervozitu a podrážděnost, navíc působí jako prevence proti infarktu. Pokud rádi mlsáte, naleznete ho i v mandlích a u nás z dostupného ovoce v banánech, díky kterému si obrníte nervy.

Omega 3 nenasycené mastné kyseliny (losos, sleď, makrela) posilují naší imunitu a zvyšují odolnost proti stresu a to díky serotinu, který přispívá k dobré náladě.

Součástí B-komplexu je osm vitaminů, které posilují imunitu, nervový systém a zahánějí únavu. V jídle se vyskytují pospolu a vzájemně se doplňují. Největšími bojovníky proti stresu jsou vitaminy B1 (najedete ho v čočce, ovesných vločkách, vepřovém mase a bramborách) a vitamin B9 známý jako kyselina listová. Ten je nezbytný pro tvorbu látek ovlivňující funkci nervového systému, jeho nedostatek se může projevit až depresemi. Když si budete dopřávat špenát, chřest, vlašské ořechy nebo fazole, uděláte hodně pro to, abyste se únavě a depresi vyhnuli!

A v neposlední řadě jsou to aminokyseliny (naleznete je například v rostlinných olejích, ořeších, luštěninách nebo v rybách) jako tyrosin nebo L-tryptofan, které  zcela přirozeným způsobem tlumí výkyvy nálad, úzkostné stavy, dokáží snížit psychické a nervové napětí.

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *