Pomozte svým svalům a kloubům od bolesti

 

Příčin bolestí pohybového aparátu je mnoho, počínaje nesprávným držením těla přes nadměrnou zátěž až po různá onemocnění. Bolest se může stupňovat s přibývajícím věkem, ale také v důsledku obezity, případně z nedostatku pohybu nebo i naopak. Existuje však několik způsobů, jak si můžete pomoci a situaci vyřešit.

Používejte schody místo výtahu

Pravidelný pohyb by měl být navzdory všem denním povinnostem, které musíme absolvovat, nedílnou součástí našeho života. Mnoha problémům lze předejít, protože příčinou bolesti pohybového aparátu je často obyčejná ochablost svalů. Namísto výtahu použijte raději schody, i takto jednoduše si můžete zlepšit fyzickou kondici.

Nepodceňujte přípravu před cvičením

I při sportování je však třeba znát své limity a věnovat pozornost svému tělu. Než podáte hrdinský výkon, věnujte čas rozcvičení a zahřátí všech svalů. Stejně i po cvičení musí následovat protahovací cvičení, které jsou nezbytné pro rychlou rekonvalescenci.

Správné sezení

Pokud máte při sezení sklon hrbit se, použijte některou z pomůcek, které dopomohou k rovnému sezení. Pro tento účel existují různé ortopedické pomůcky, například anatomicky zkonstruováno židle či sedací balanční polštáře. Správné sezení a držení těla uleví kloubům, svalům i šlachám.

Nenoste jen podpatky

Pokud často nosíte vysoké podpatky, ať už z důvodu že se v nich cítíte atraktivnější nebo kvůli pracovní pozici, měli byste vědět, že zatěžují pohybový aparát a z dlouhodobého hlediska mohou způsobit vážné problémy. Pokud chcete znát ideální výšku podpatků, ta je 3 až 4 cm.

Psychika dokáže spustit bolest

Dlouhodobý stres bývá příčinou bolesti zad a krční páteře, ale i ostatních částí pohybového aparátu. Nepodceňujte ho, protože dokáže zablokovat i celá záda. V boji se stresem výborně pomáhají bylinky jako meduňka či heřmánek a vitamín C.

Když už je bolest tu

Bolest lze částečně utlumit i studeným obkladem. Led však nikdy nepřikládejte přímo na kůži, ale na bolestivé místo přiložte přes ručník. Doporučená doba je 20 minut, potom 40 minut pauza a následně se postup zopakuje. Pokud bolesti přetrvávají dlouhodobě, může jít o zánět, tehdy je dobré vyhledat lékaře.

Výborným pomocníkem proti bolesti je klinicky ověřená a certifikovaná terapie světlem. Tato metoda účinně a bezpečně ulevuje od různých druhů bolesti, protože světlo proniká hluboko do tkání, kde urychluje hojení, výrazně snižuje záněty a podporuje cirkulaci krve.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *