Zažijte pozitivní účinky otužování

Určitě jste už někdy zaznamenali nadšence, kteří se na podzim nebo i v zimě, když vy se choulíte do teplých kabátů a šál,  v plavkách noří do řeky nebo rybníka. Jedná se už o pokročilé otužilce, vy ale nemusíte  začínat takto extrémně a i každodenní ranní sprchování studenou vodou může být jedním z faktorů pro posílení vaší imunity, snížení vysokého krevního tlaku a jakmile si na tento způsob zvykne i vaše tělo, začne otužování působit pozitivně i na vaši psychiku.

Otužování je vlastně postupné zvykání organismu na rychlé změny teplot. Zvyšujete při něm toleranci těla vůči teplotním extrémům, a to velmi jednoduchým způsobem – organismus prostě vystavíte stejným, jen o něco mírnějším podmínkám. Přizpůsobování na teplotní výkyvy je velmi mírné a především dlouhodobé, takže vám nezpůsobí žádné zdravotní potíže.

Otužilcem se nestanete přes noc. Jde o životní styl, na který si musíte zvyknout. Zvykání na změny teplot vyžaduje postupnost, vytrvalost a dlouhodobost. První účinky otužování pocítíte nejdříve za čtyři týdny. Pokud však s otužováním přestanete, bude ztráta teplotní odolnosti mnohem rychlejší. Proces otužování zkrátka nikdy nekončí.

Otužovat se můžete několika způsoby. Otužování vzduchem je vhodné především pro začátečníky. Stačí, když si na sebe oblečete lehkou větrovku a sportovní kalhoty a vyrazíte na svižnou procházku. Pokud se budete hýbat, nemusíte se nízkých venkovních teplot bát.

Oblíbené je také otužování vodou. Zkuste si každé ráno alespoň na dvě minuty vlézt pod studenou sprchu. Proud vody vás skvěle probudí.  Večer ale ledovou vodu vynechte, mohla by způsobit, že nebudete dobře spát.

Otužování můžete doplnit saunováním nebo třeba kryoterapií. Určitě je dobré doplnit přísun čerstvého ovoce a zeleniny a nezanedbávat pravidelný spánek.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *