Zlepšete si spánek vybranými surovinami

 

Víte, že existují potraviny, které vám dopomohou k lepšímu spánku? Pokud nechcete dlouho do noci počítat ovečky, pořiďte si domu následující suroviny a budete spát jako miminko.

Ryby

Zařaďte do svého jídelníčku jakékoli ryby a to kvůli jejich rybímu tuku. Ten obsahuje omega 3 mastné kyseliny napomáhající uvolňovat hormon melatonin (spánkový hormon), který zajistí klidnější spánek. Vzhledem k našim podmínkám nejsme obecně tolik naučení vařit rybí speciality, zkusit můžete například recept na mořského okouna se zeleninou nebo mořského vlka s čočkou. 

Banány a cizrna

Dalším aktivátorem melatoninu jsou banány a cizrna díky vysokému obsahu draslíku. Ten je zdrojem vitamínu B6, který přirozeně aktivuje spánkový hormon.

Višňový džus

Možná vás to překvapí, ale podle studií pití skleničky třešňového džusu po ránu a dvě hodiny před spaním zaručí až o 90 minut vydatnější spánek.

Kapusta a hlávkový salát

Jedná se o často opomíjené zeleniny, obsahují ale vápník. Zkuste bramborové noky s kapustou a třeba této potravině přijdete na chuť.

Jasmínová rýže

Pokud máte rádi rýži, tak stačí přidat do svého repertoáru jasmínovou, která dokáže zvýšit v krvi glykemický index, díky kterému rychleji usnete.

Jogurty

Věděli jste, že existuje spojitost mezi nedostatkem vápníku v těle a nespavostí? Nevynechávejte tedy mléčné výrobky, které ho obsahují.

Dobrou noc🌛

2 thoughts on “Zlepšete si spánek vybranými surovinami

  1. Pořádného spánku není nikdy dost, nejraději bych se s mužem uložila k zimnímu spánku. On má bohužel poslední týdny problémy s nespavostí. Děkuji za tip! Ideální jsou banány, ty má rád. Ale u nás se vždy rychle zkazí 🙁

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *